Posledným úsekom na európskej cyklomagistrále EuroVelo 6, ktorý na Slovensku ešte chýbal, bola časť medzi Kravanmi nad Dunajom a Štúrovom. Celkovo sa do úseku preinvestovalo takmer 4 a štvrť milióna eur. Ďalšie etapy sa budujú aj v okolí Nitry s denník Új Szó informuje, že dodávateľ už pracuje aj na cyklotrase spájajúcej Nové Zámky a Nesvady.
Slávnostne otvorený
12,31-kilometrov dlhý úsek medzinárodnej cyklotrasy EuroVelo 6, bol technicky dokončený koncom minulého roka. V uplynulých dňoch sa konalo jeho oficiálne otvorenie za účasti Štefana Domina, (prezident Regionálneho združenia Váh-Dunaj-Ipeľ (RZ VDI) ktoré investíciu realizovalo), predsedu Nitrianskeho samosprávneho kraja Branislava Becíka a Ivána Farkasa.
Celková hodnota investície je cca 4 milióny 200 tisíc eur. Realizovaná bola v rámci projektu s názvom Cyklistika a jazda na koni s podporou Programu slovensko-maďarskej spolupráce Interreg VA. 5-percentnú spoluúčasť na realizáciu poskytla VÚC.
„Vybudovaný úsek cyklotrasy, ktorý doteraz chýbal, podnieti ekonomický rozvoj prihraničnej oblasti, výrazne zlepší jej dostupnosť a prispeje aj k zvýšeniu turistickej atraktivity cieľovej oblasti,“ uvádza tlačové vyhlásenie.
Stále je čo vylepšovať
Skutočnosť, že RZ VDI investovalo do výstavby nemení nič na tom, že bude potrebné dobudovať úplnú cykloinfraštruktúru v Komárne či Štúrove chýbajú vstupy a výjazdy a pri Radvani nad Dunajom chýba dlhší úsek a nie všade je povrch vozovky potrebnom stave.
Cyklotrasy sa budujú v celom kraji
V Nitrianskom kraji je prioritou budovanie cyklistických chodníkov nielen pozdĺž Dunaja. Podpredseda župy Tibor Csenger pre Új Szó zdôraznil, že samospráva tieto cielené stavby na hlavných ťahoch realizuje podľa dlhodobej stratégie.
V rámci kraja je ďalšou hlavnou rozvojovou oblasťou dolný úsek rieky Nitra. Cyklotrasa medzi Novými Zámkami a Nesvadmi sa realizuje zo zdrojov VÚC a tá sa uchádza o ďalšie prostriedky na jej dobudovanie. Pripravená je už aj dokumentácia a stavebné povolenie na úsek Nesvady-Martovce, ktorý bude financovaný z Integrovaného investičného programu definovaného župou.
Podľa Csengera sa pripravuje aj dokumentácia na úsek medzi Šaľou a Kolárovom, jedna časť už je hotová, no o žiadosti ďalších ešte nie je rozhodnuté. Ich hlavným cieľom je podľa župného podpredsedu prepojiť Šaľu a Komárno.
Zdroj: Új Szó / Facebook